ponedjeljak, 22. veljače 2021.

 KRUH BEZ GLUTENA IZ VATROSTALNE  ZDJELE  

 anka-1955   COOLINARIKA 

  • Sastojci
  • 700 gr Nutrifree
  • 200 gr Bakin˙` mix ili samo 900 gr Nutrifree ili Schar MixB
  • 100 gr heljdinog deeklariranog bršna GF ili 3 velike žlice u vrh
  • jogurta
  • jaja može i bez (pogledaj u recept dodati biše tekućine i li krumpir sira svježeg))
  • suha digo kvasca po 7 gr ili ( svježa germa)
  • 1 prašak za pecivo Dolcela
  • 3-4 žlice maslinova ulja( može i obično)
  • žlica soli * pročitaj u sastojcima jer brašno sadrži soli
  • žlice šećera
  • VATROSTALNA ZDJELA S POKLOPCEM
  • veika žlica tapioke deklarirane
  • čajna žličica ♥ Xantan gume** ako imate možete dodati kukuruzno brašno GF ili slanutkovo, maslina sjemneki
  • 5-6 dcl mlake vode ovisi o brašnu (tjesto malo rjeđe )
  • PRIPREMA:Pripremiti sastojke kao za ludo tijesto  , dodati još heljdinog brašna 3 žlice uvrh na 1 kg brašna   cca 100 gr (pogledaj sastojke   sve dodati... kao u receptu   Ludo tijesto bez glutena ..pogledaj recept --https://www.coolinarika.com/recept/ludo-tijesto-gluten-free-/
  • Možete sastojke izmješati ručno ili mikserom (spiralni nastavci.. Kako sam puno verzija od ljetos napravila  prvi put kruh sa sastojcima uz dodatak  tapioke i heljdinog brašna   te kako od lisnatog imam i xantan gumu   dodala sam čajnu žlicu  (ili na vrh noža) nekad ne dodam  Ali kad dodam  kruh je fini svježi 4-5 dana tako moji sin i snaha kažu a prijatelice su oduševljene  kruhom i ukusom kao nije bezglutenski  a moja prijateljica Mara kaže kao bakin kruh  iz peći na drva.
  • Nekad  poduplam sastojke  ili 1,5 smjesu    Od ove količine tijesta (cca 1300 gr  sveukupno 1 kg Nutrifree   200 gr Bakin´mix ispala su mi dva kruha   jedan veći  je odnio sin pola drugo sam ostavila za nas   a pola sam zamrznula kad se skroz ohladio na rešetki . Možete ga narezati na šnite i staviti u vrećicu koliko vam treba taj dan  No nema potrebe npr od pola kilograma  za tri dana  kruh je odličan, ne suši se ne mrvi se.
  • Može se u tjesto i staviti feta sir ili orasi  ili sunka kapare ili masline itd… sta god volite. Probajte stvarno je fini i dobri kruhić....Ukusan svjež i drugi dan. Radila sam od 500 gr  pa od 7000 gr  rte 1 kg i jedan od 1300 gr mjeešavina pa sam pekla  u dvije (jedna veća jedna manja  vatrostalna zdjela   vidi kolaž na slici  u koraku br1  
  • Nutrifree  brašno obavezno prosijati jer eto na 700 gr dobila sam vel žlicu soli   cca  4 gr    A inaće na 1kg  dodam žlicu veću soli.

    Inaće sam i prije uvijek prosijala obično brašno za kruh dizana tijesta ali bezglutenska btašna OBAVEZNO prosijati.

  • POSTUPAK:   Kad napravim tjesto sa svim sastojcima   onda ga stavim u zagrijanu   vatrostalnu zdjelu i ostavim poklopljeno sa zagrijanim poklopcem od zdjele  i nek stoji cca 30 min do 1h   Ovo ne stavljam u platičnu vrećicu  (ali možete i to sam probala).

    DODATAK  ovom kruhu ♥ Xantan guma** 

     sam shvatila jer na slikama je vise izvedbi kruha   ali kad stavim na vrh noža xantan gume (kruh je svježiji puno duže.)  Može se dodati tj obavezno dodam i tapioku i heljdino brašno...to dodam obavezno...

    Dok sam imala dodavala sam i   bambusova vlakna ali može  i u zadnje vrijeme samo heljdino brašno xantan guma i tapioka  ... kruh mi je dobio sve pohvale kad je sin pozvao na ručak  (radio  tjesteninu zelenu od blitve  sa gamberima  * tjesteninu sam radila ja od Hammermuhle brašna  blitve    a i ovaj kruh  (slika korak 8 )  dobio sve pohvale... Sas svih strana je pohvaljen o ode glutenaca i bezglutenaca.

  • Radija sam bez jaja   i sa kefirom domaćim na ovaj sistem jer mojoj prijateljici smetaju jaja...

  • Možete raditi mali kruh  sa duplo ili troduplo manjim sastojcima...  odvojiti malo tijesta za igranje pa napraviti kojeg praščića  unucima..








1 komentar: